Alles over transport

 

Als ik bestel bij kidsleep-webshop.nl, wie brengt mijn pakket dan thuis?

U heeft bij ons een flinke keuze aan bezorgmogelijkheden. U mag zelf de vervoeder kiezen. Onze kassa geeft exact aan wat voor uw bestelling de mogelijkheden zijn. De meeste klanten kiezen voor PostNL. PostNL bezorgt van maandag t/m zaterdag. Wij streven er naar het pakket de volgende werkdag bij u te laten bezorgen. Een goedkopere verzendmethode is Kiala. Dit duurt minimaal 1 tot 2 werkdagen voor Nederlandse Kialapunten en 2 tot 3 werkdagen voor Belgische Kialapunten! U kunt het pakket ophalen bij een Kialapunt bij u in de buurt nadat u een e-mail of SMS ontvangen heeft van Kiala. Voor producten die door de brievenbus passen zal de kassa automatisch brievenbuspost laten zien. Ook verzenden wij per koerier.

Is mijn pakket verzekerd tijdens transport?

Kiest u in het kassaformulier voor Pakket dan is deze tijdens het vervoer verzekerd tegen beschadiging of verlies en traceerbaar. Bij kleine producten krijgt u ook de keuze om de bestelling middels een envelop te verzenden. Deze zendingen zijn niet verzekerd en niet traceerbaar.

Ik was bij de eerste afleverpoging niet thuis!

Er zal ook een poging worden ondernomen het pakket bij buren af te leveren. U zal een briefje in de brievenbus vinden waarop deze informatie staat. Als buren niet willen of niet aanwezig zijn, zal de vervoerder het pakket de volgende werkdag opnieuw aanbieden.

Ik was bij de 2e afleverpoging ook niet thuis!

Check uw brievenbus, want u kunt het pakket vanaf de volgende werkdag afhalen bij het dichtstbijzijnde PostNL postkantoor, PostNL Business Point of PostNL Servicebalie. Vergeet niet een legitimatiebewijs mee te nemen bij het afhalen van het pakket bij PostNL.
Let op: indien een pakket op vrijdag voor de tweede keer wordt aangeboden en het pakket dan niet aangenomen wordt, dan ligt het vanaf maandag op het postkantoor.

Ook op zaterdag?

Ja, dit is mogelijk als u voor PostNL kiest of de koerrier. Als u eerder in de week een bestelling plaatst en het door PostNL op Zaterdag wil laten bezorgen, stuur dan even een mail met uw verzoek. Wij houden de bestelling dan even vast en verzenden deze dan op vrijdag. Als u voor de koerier kiest, kunt u direct een afleverdatum kiezen.

Ik heb een schade!

Heel vervelend, maar helaas kan dit een keer gebeuren. We zullen dit zo correct mogelijk oplossen. Maak altijd melding bij de chauffeur! Maak daarna foto's voor u verder gaat met uitpakken. Wij willen graag weten of dit transportschade is. Schade moet u direct melden bij Babyandmore, liefst per e-mail anders kunnen we GEEN aanspraak maken op de transportverzekering. Wij vragen u meestal de gemaakte foto's op te sturen, zodat wij dit verder kunnen oplossen. Ziet u de schade al bij aflevering, laat de chauffeur hier altijd een notitie van maken.

Kan ik mijn pakket traceren via track & trace?

Aangezien wij voor bijna 100% binnen 24 uur leveren is track & trace van uw zending niet heel zinvol, maar toch zorgen wij ervoor dat u op de hoogte blijft per e-mail. PostNL geeft namelijk in de track en trace mail aan hoe laat de bezorger langs komt. Wel zo handig. (Mits het natuurlijk om een pakketzending gaat). Enveloppen zijn niet traceerbaar! Zodra wij uw pakket klaar hebben gezet voor transport, ontvangt u van ons automatisch een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres met daarin staat de track & trace link van uw zending. Als u in de e-mail op de link klikt, gaat u naar de track & trace website van de vervoerder. Deze link zal pas werken als uw zending in het distributiecentrum aankomt (meestal aan het begin van de avond).

Pakketten via Kiala zijn ook te volgen. Dat kan via de Kiala site www.kiala.nl (of www.kiala.be voor Belgische klanten) Uw Babyandmore ordernummer is het track en trace nummer. Naar België duurt het soms 2 werkdagen, voordat de 1e scan zichtbaar zal zijn.

Er staat er geen informatie, wat kan er loos zijn?

  • Uw pakket is nog niet aangekomen in het distributiecentrum
  • De order is ouder dan 6 maanden
  • De informatie in de link klopt niet. In dit geval kunt u het beste per email contact met ons opnemen.